Americas Army: návod / 1.díl

15. února 2008 v 21:18 | Steve |  Americas Army
MANUÁL KE HŘE AMERICAS ARMY OPERATIONS / 1.díl
>Screenshoty jsou z prvních verzí<
Dnešní článek je tak trochu netradiční, protože v něm nepřiblížím žádnou novinku, nýbrž se bude celý točit okolo projektu existujícího už léta. Z názvu je patrné, o jakou hru přesně půjde a já teď vysvětlím, proč jsme se k tomuto článku uchýlili. America's Army: Operations (dále jen AAO) je výjimečný a vysoce kvalitní multiplayerový projekt. S tím jsou spojeny i vyšší požadavky kladené na začínajícího hráče, který může počáteční dezorientaci podlehnout. AAO je vynikající hra a proto by byla škoda každého, kdo by se o ni nechal připravit. Nedávno vyšlá verze 2.8.3 jen potvrdila správný směr jejího vývoje a už tak dobrý základ opět notně povýšil, k čemuž řadím i vizuální zdokonalení.

Mám-li hru na úvod stručně charakterizovat, řeknu o ní, že je v současnosti asi jediným opravdovým simulátorem boje, který ho zachycuje mnohem více než jakýkoli jiný produkt. Zároveň je hra zpracována způsobem, který vás bude opravdu bavit a donutí chovat se, jako by šlo o opravdové životy. Tomu napomáhá i herní systém, jenž na první pohled nemusíte hned odhalit, nicméně ve hře je a jeho zpracování má na hraní dost podstatný vliv. O tom, jak s hrou začít, jak vše funguje včetně co nejvíce praktických tipů nejen do začátku budou pojednávat následující odstavce. Pokud hru ještě nemáte, stahujte její plnou verzi zcela zdarma odsud.

•Nejdřív je tu trénink
V AAO plníte úlohu vojáka americké armády, od jeho prvních kroků až do stavu ostříleného veterána. Vše začíná vytvořením vašeho online hráčského účtu (v menu položka Personal Jacket), na který se pak budou výsledky vašeho počínání v tréninku i v ostrém boji zaznamenávat. Po úspěšném vytvoření účtu přichází na řadu trénink (v nabídce položka Training), který je nezbytným předpokladem budoucích bitev na herních serverech.
Začínáte cvičnými střelbami (ostatní tréninky nemáte zatím přístupné), kde je potřeba trefit minimálně 23 terčů ze 40 ran k úspěšnému absolvování a postupu dál. V tomto prvním tréninku je ale ukryta ještě jedna magická hranice, a tou je 36 zásahů. Pokud tohoto čísla dosáhnete, zapíšete se jako elitní střelec a budete mít pak možnost v bojích používat i sniperku, což určitě stojí za trochu toho trápení. Abych vám je co nejvíc ulehčil, uvedu několik osvědčených tipů.

•Sniperem snadno a rychle
Miřte na spodní část panáků. Vždy střílejte skrz hledí. Vnímejte vojákovo dýchání a vystřelte jen v pauzách mezi nádechem a vydechnutím. Pokud terč minete, už na něj znova nestřílejte. Pro střelbu si v testu nabindujte klávesu, abyste si stisknutím tlačítka myši nerozhazovali mušku. Ve volbách hry si nastavte senzitivitu myši na nejnižší hodnotu. Nenechte se špatným výstřelem psychicky rozhodit, střílejte úplně v klidu.

Z toho, co tu o střelbě píšu, už můžete nabývat první dojmy, co všechno na střelbu bude mít vliv. Jednak je to vaše poloha - v běhu je to horší než při pohybu pomalém, ve stoje je nepřesnost vyšší než v podřepu a zdaleka nejlepší výsledek je při střelbě vleže a v klidu. Tím ale zdaleka nekončíme - už jsem psal, že je pro přesný výstřel třeba mířit skrz hledí, nikoli od boku. Dále je tu vliv dýchání, které se vždy při zalícení projeví. Dokonce má na přesnost střel vliv i váš aktuální zdravotní stav, kdy vlivem zranění se vaše schopnost dobře zamířit a vůbec udržet mušku v naprostém klidu bude snižovat.

•Nastavení detailů
No a na konec ještě nezapomenu ani na vliv zkušeností, díky nimž se vám pomalu zvedá míra maximální efektivity, které jste schopni dosáhnout. Zde uvedu jeden častý prolém, který hráči při používání mířidel mívají - vidí je zcela rozmazaná. Jejich zobrazení ovlivňuje nastavení World Detail v grafických volbách a proto je nutné je nenastavit na nejnižší úroveň, ale zvolit nějakou vyšší.

Střelba je základ a doporučuji se s ní ve výcviku pořádně seznámit. Jak vidíte, je ovlivněna celou řadou faktorů a podobně propracované budou i další herní prvky. Výsledky každého úspěšně zvládnutého testu můžete online zapsat na svůj účet a tam už budou navždy uchovány. Abolvováním tréninku se vám většinou otevře přístup k výcvikům dalším. Pokud si trénink zopakujete a dosáhnete lepšího výsledku, můžete ten původní uložený přepsat novým. Postupně absolvujte tréninky všechny, abyste mohli v ostré hře využívat všechny její možnosti. Čím víc se toho v tréninkovém táboře naučíte, tím lepší bude váš ostrý start. Pokud nevládnete dobře angličtinou, najdete na konci naší recenze výsledky zdravotnických testů.

•Další tréninky
Z dalších tréninků zdůrazním jen to nejpodstatnější. V pohybovém tréninku Obstacle Course se držte v bílé dráze. Při nácviku střelby z granátometu se naučte dobře mířit. V boji je to velice užitečná zbraň. Vyzkoušejte si, že vystřelený granát vybuchne pouze tehdy, pokud letí aspoň patnáct metrů. Při házení ručními granáty používejte k míření ukazovák druhé ruky. Granáty jde v AAO házet horním i dolním obloukem. Naučte se obojí a vyzkoušejte, jak daleko granáty létají. Při házení granátem využívejte i možnost jej odjistit už v ruce (vlevo dole se objeví blikající nápis Live grenade!) a ovlivnit tím čas, za který po odhozu vybuchne (výbušný a kouřový explodují cca 5 sekund po uvolnění pojistky, oslepovací 1 až 2 vteřiny).

Po padlých hráčích lze sbírat primární zbraně. Pokud nesete dvě střelné zbraně, nemůžete házet granáty. Musíte vždy jednu z nich nejprve položit. Při plížení si všimněte, že pokud přepnete na plížení pomalé (standardně klávesa Shift), držíte zbraň pořád zacílenou. To samé platí i o dalekohledu, tak si to zapamatujte a používejte. Sniperka M24 zanáší mírně doleva dolů. Při střelbě z ní na drobné cíle proto její kříž umístěte těsně vpravo nad cíl anebo na jeho okraj. Při snipování je důležité ležet a pokud možno mít vytažen bipod, jinak budete mít se zaměřením potíže. Při skoku padákem směrujete svůj let taháním za šňůry. Pro správný dopad je potřeba se těsně před kontaktem se zemí dívat rovně před sebe a stisknout klávesu pro "použití".

•Lehko na bojišti
AAO je ryze multiplayerová hra, kterou si můžete zahrát jak po lokální síti, tak především po internetu. Poslední verze hry zaznamenala boom v řadách hráčů i serverů a jejich počet výrazně narostl, čímž se hra zařadila mezi nejhranější tituly. Následující tipy si přečtěte ještě před skočením do první bojové vřavy.

První důležitá schopnost k osvojení je vzhled spoluhráčů a protivníků. V AAO hrají všichni za americké vojáky. Rozdíl je v tom, jak se vidí navzájem. Ať hrajete za kteroukoli stranu, vždycky uvidíte spoluhráče jako vojáky, protivníka jako teroristy. Podstatné je, že teroristé mají vesměs trochu tmavší horní polovinu těla, černou čepici a vousy. Pokud vidíte cíl a nejste si jisti, nikdy nestřílejte. Zranění anebo zabití spoluhráče má dost negativní vliv na vaše hodnocení, ke kterému se dostaneme za chvíli. Nyní ještě chvíli setrváme u identifikace spolu a protihráčů.

•Spoluhráč nebo nepřítel?
Velice důležité je mít přehled o poloze spoluhráčů. Ve hře nenajdete žádný radar, ale jsou tu pomůcky, které vám jej z velké míry pomohou nahradit. Předně je to kompas v horní části HUDu, na kterém se zobrazují ikony udávající směr k cílům mise, dále zde vidíte velitele celého týmu i jednotlivých jeho družstev a zdravotníky.

K určení nepřítele pomohou i další postřehy. Například střelba ze soupeřova kulometu vrhá nazelenalé odlesky, takže i když střelce nevidíte, poznáte, ke kterému týmu patří (pokud ovšem z nepřítelova kulometu nestřílí vaši). Nepřátelský samopal (Kalashnikov) snadno poznáte i podle jeho specifického zvuku. Už jsem tu psal, že po padlém hráči lze sebrat jeho primární zbraň a nosit s sebou i dvě naráz. Pokud tedy na vás nevyšla na začátku hry sniperka, můžete čekat, až vám snipera trefí a sebrat po něm jeho nádobíčko.

•Udávání polohy
Druhý způsob, jak si udržovat přehled, je v časté komunikaci. Hra disponuje klávesou (standardně U), která vyšle do vysílaček všech spoluhráčů údaj o vaší poloze. Tímto způsobem se hráči navzájem často dorozumívají a dávají si vědět, kde se který nachází. Zvykněte si na to. Pro pochopení oznámené polohy je potřeba danou mapu znát, protože zpráva o poloze vypadá takto: "Kanonýr Vopička: Severní lávka mostu na straně obránců." Pokud netušíte, co se pod tímto označením skrývá, těžko vám ta informace k něčemu bude. Mapy jsou rozděleny na pojmenované sektory a právě toto jméno se při vyslání signálu o poloze zobrazí. Při hře mapou tento údaj najdete vždy v pravém horním rohu obrazovky.

•Prostředky komunikace
Pro komunikaci odvedli autoři AAO rovněž pořádný kus práce. Celkem se zde setkáte s používáním vysílaček, ale také povelů křičených, šeptaných, a dokonce i se signály zcela tichými, pomocí gest. Navíc je role velitele týmu i družstva obohacena možností posílat rozkazy jen svým podřízeným. Ručních signálů je celkem devět, ostatní povely tvoří shodnou množinu vysílanou pouze jiným způsobem o četnosti 27 kousků.

Krom toho se samozřejmě lze domlouvat přes konzoli jak v týmu, tak i s protihráči. Většina hráčů má pro komunikaci nabindovány klávesy s často používanými textovými hláškami. Často používané zkratky jsou "e" pro nepřítele (enemy) a "f" pro spoluhráče (friendly). Pokdu pak uvidíte třeba hlášku "e left", znamená to, že nepřítel se objevil někde vlevo. Za ošetření zdravotníkem je slušnost poděkovat, po vítězném kole se často hráči v týmu sami pochválí hláškou "gj", případně "gjt", což je zkratka "good job - dobrá práce", resp. "good job team - dobrá práce týme".
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Hraješ Americas Army?

Jo 68.3% (71)
Jo, často 13.5% (14)
Chci začít 16.3% (17)
Ne 1.9% (2)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama